STIMULAČNÉ, KOMPENZAČNÉ a TERAPEUTICKÉ PROGRAMY

Pre koho je KUPREV určený ?

Pre všetky deti od 4 do 8 rokov a vhodný najmä pre:

  • deti s odkladom povinnej školskej dochádzky

  • deti s poruchami pozornosti a hyperaktivitou

  • deti s pervazívnymi vývinovými poruchami

  • deti s vývinovou dysfáziou

  • bilingválne deti

  • deti s hraničným intelektom

  • všetky deti, ktoré chcú rodičia pripraviť na vstup do školy bez ťažkostí

Program KUPREV je zostavený z oblastí, ktoré sú dôležité pre poznanie a rozvoj dieťaťa, pre orientáciu vo svete a pomáha dieťaťu:

  •  upevniť si orientáciu vlastnej osoby, miesta a času

  • získať sociálnu a informačnú orientáciu,

  • rozvíjať rečové schopnosti, (dieťaťu narastá „chuť hovoriť“, reč sa stáva usporiadanejšou, začína mať zmysel,

  •  zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky (deti, ktoré program absolvujú nemávajú adaptačné ťažkosti pri nástupe do školy),

  •  podnecovať zdravý vývin jeho osobnosti,

  • bezproblémovo sa začleniť do ľudskej spoločnosti.

Program je rozdelený do 15 tém, ktoré sú spracované hravou formou. Ťažisko programu je v domácej práci rodiča s dieťaťom pod vedením odborníka.


Pre koho je KUPOZ určený?

  •  pre deti mladšieho školského veku od 8 rokov do 12 rokov

  • pre deti s ADD a ADHD

  •  pre deti s pomalším psychomotorickým tempom, neurotickými ťažkosťami a poruchami učenia

V čom spočíva princíp programu

  • ťažisko programu spočíva v práci rodiča s dieťaťom pod vedením vyškoleného odborníka

  • dĺžka programu je 15 týždňo

  •  pracuje sa denne 15 až 20 minút (štyri cvičenia z pracovných listov)

Dieťa hravým spôsobom trénuje návyky pozornosti, priestorových vzťahov, pojmového myslenia a psychomotorického tempa.

Úlohy majú stúpajúcu náročnosť, niektoré sú časovo limitované. Dieťa sa učí pracovať s časovým limitom, zvyknúť si na časové obmedzenie v situáciách, ktoré ho neohrozujú.

Čo posilňuje:

 pozitívnu komunikáciu a vzťah medzi dieťaťom a rodičom

  • psychomotorické tempo

  •  výkon v koncentrácii pozornosti dieťaťa

  • sebavedomie dieťaťa

  • emočné vyladenie pri prístupe k pravidelnej práci

  • odbúranie stresu z časového limitu

  • celkové zlepšenie školského výkonu

  •  podporuje učenie sa pravidelnosti vykonávania cielenej činnosti


Program pre žiakov základných škôl (3. – 9. ročník) a tiež žiakov stredných škôl.

  • deti a žiakov s poruchami koncentrácie pozornosti

Je koncipovaný ako:

  •  program založený na spolupráci rodič-dieťa, pod metodickým vedením odborníka (psychológa či špeciálneho pedagóga). Ten urobí vstupné a výstupné vyšetrenie, ako aj priebežne kontroluje priebeh cvičení a pokroky dieťaťa. Rodičia si v týchto výstupoch môžu overiť vplyv nácviku programu na dieťa.

  • každodenný individuálny nácvik dieťaťa v domácom prostredí po dobu 3 mesiacov, cca 25 minút denne

ROPRATEM rozvíja :

  • schopnosť rýchlejšieho a bezchybného spracovania dát

  •  porozumenie čítaného

  • schopnosť organizácie práce

  • logické myslenie

  •  sústredenie a pozornosť

  • zrakové rozlišovanie a zrakovú pamäť

  • intermodalitu (schopnosť prepínať medzi rôznymi spôsobmi vnímania)

  • serialitu (práca s postupnosťami)

  • plošné vnímanie

  • grafomotoriku a vizuomotorickú koordináciu

  •  sebakontrolu a prácu s chybou

Materiál tvoria pracovné hárky, cvičenia formou „ceruzka – papier“, ako aj stručná metodická príručka, ktorá slúži pre rodičov.


Program je určený pre :

  • deti od 4. rokov

  • deti s odkladom školskej docházky

  • predškolákov

  •  žiakov 1. a 2. triedy ZŠ.


CIEĽOM NÁCVIKU JE :

  • rozvíjať schopnosti a zručnosti potrebné pre úspešnú školskú prácu

  •  trénovať porozumenie inštrukciám

  • pozitívne ovplyvňovať schopnosť organizovať si prácu

  • učiť sa sebakontrole

  • precvičovať zrakovú pamäť, priestorové vnímanie, grafomotoriku a vizuomotorickú koordináciu

Program je založený na spolupráci rodič-dieťa, pod metodickým vedením odborníka.

Dieťa vypracuje každý den jednu úlohu.

Materiál obsahuje opakujúce sa úlohy, aby bylo možné zistiť, v ktorom druhu činnosti se dieťa zlepšilo a zrýchlilo svoju prácu.Okrem sebakontroly je dieťa rodičmi vedené aj k sebehodnoteniu. Pravidelná činnosť smeruje k systematickosti, pri ktorej sa zlepšuje aj sústredenie.


Forbrain®

Forbrain® sú špeciálne slúchadlá, ktoré vedú zvuk do rečovo-sluchového centra v mozgu pomocou kostného vedenia, a zároveň fungujú vďaka citlivému mikrofónu aj ako slučka spätnej väzby nášho vlastného hlasu.

To v sebe obnáša mnoho výhod. Pomocou používania Forbrain® slúchadiel sa zlepšuje reč, pozornosť, pamäť, emočná regulácia aj viaceré kognitívne zručnosti.

V čom spočíva účinnosť Forbrain®?

Slúchadlá zvýrazňujú vysoké frekvencie, aby pomohli spracovať zvuky reči. Patentovaná technológia elektronického dynamického filtra blokuje rušivé zvuky prostredia – čím izoluje a zosiluje hlas a tak poskytuje nervovému systému výborný senzorický tréning. Tiež zdôrazňuje dlhé samohlásky a iné zvuky reči, ktoré sú kritické pre konštrukciu jazyka. Výsledný zvuk je prenášaný lebečnými kosťami tzv. kostným vedením do nervového systému a do mozgu.

Komu môže Forbrain® pomôcť?

  • deťom s narušenou komunikačnou schopnosťou

  • deťom s oslabenou pozornosťou a koncentráciou

  • deťom, ktoré majú nesprávnu výslovnosť, oneskorený alebo narušený vývin reči

  • deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami



TRÉNING FONEMATICKÉHO UVEDOMOVANIA              PODĽA  EĽKONINA
je metodika, pomocou ktorej sa dieťa učí uvedomovať si hláskovú štruktúru slov na základe počutia (napríklad keď mu vyhláskujeme slovo, dieťa ho spozná, vie určiť, z akých hlások sa slovo skladá, akú hlásku počuje na začiatku či na konci a  pod.)  
V predškolskom veku táto metóda stimuluje u dieťaťa tzv. predčitateľské zručnosti a pôsobí preventívne proti možnému zlyhaniu v škole – najmä ako prevencia pred zlyhaním v čítaní a v písaní. Schopnosť vnímať jednotlivé časti slova (hlásky, slabiky) a pracovať s nimi sa považuje za dôležitú a základnú schopnosť a predpoklad na to, aby sa dieťa bez problémov naučilo čítať a písať.
Metóda je vhodná pre  všetky deti vo veku od 5 rokov ako:
Pomáha rozvíjať :
  • osobnosť dieťaťa
  • jazykový potenciál
  • prípravu detí na školu       
  • sústredenie
  • sebakontrolu       
  • pozornosť
  • kritické myslenie
  •  kooperatívnosť                                                         
  • motiváciu k učeniu


"Výlet do Krajiny slov a hlások"

Program na rozvíjanie jazykových schopností podľa Eľkonina pre škôlkárov

Je určený pre skupinku detí a predstavuje program na rozvíjanie jazykových schopností podľa Eľkonina pre deti materských škôl, so špecifikami používaných materiálov, pomôcok, doplnkových aktivít pri práci so skupinou detí.

METODIKA je koncipovaná ako preventívny program na rozvoj jazykových schopností u detí predškolského veku. Práve tu vzniká dobrý priestor na vyrovnanie úrovne detí v tých schopnostiach, ktoré budú potrebovať pri osvojovaní si čítania a písania v prvom ročníku základnej školy.

Štruktúra METODIKY :

Metodika pozostáva zo 79 lekcií, ktoré sú obsahovo členené nasledujúcim spôsobom:

  • Rytmizácia a rýmy: 3 lekcie

  •  Slabiková štruktúra slov: 12 lekcií

  • Hlásková štruktúra slov: 45 lekcií

  • Samohlásky: 15 lekcií

  •  Písmeno A: 3 lekcie

  • Opakovanie - rozlúčka s krajinou slov a hlások: 1 lekcia


Čo hovoria naši klienti

Jana
Náš syn sa tu cíti bezpečne a podporne. Ďakujeme za vašu trpezlivosť.
Peter
Profesionálny prístup a individuálna starostlivosť, ktorá nám veľmi pomohla. Odporúčam!
Silvia
Vďaka skvelému tímu sme postupne prekonali ťažkosti s učením. Veľká vďaka!